Korunk egyik legelismertebb zeneszerzője és klarinétművésze, Jörg Widmann első operáját a Müncheni Operafesztivál felkérésére írta, a megrendelés egy olyan darabra szólt, mely kifejezetten mai, aktuális problémát vet fel. A 2003-ban bemutatott művet az Opernwelt kritikusai az évad legfontosabb premierjének választották, később több német társulat és operaház műsorán szerepelt. A Roland Schimmelpfennig librettójára írt opera egy ambiciózus fiatal házaspárról szól. Patrizia és Bruno közösen vezetnek egy biotechnológiai céget, mely komoly gazdasági siker küszöbén áll, a cég egyik mérnökének, Miltonnak ugyanis sikerült kidolgoznia az emberi klónozás technológiáját. Meg is alkotja Patrizia tökéletes mását. A Justine névre keresztelt klón talán még tökéletesebb is, mint modellje, sérüléseiből például azonnal felépül. Arra azonban vigyázni kell, hogy soha ne nézzen tükörbe, mert akkor azonnal rájönne, hogy csak egy kópia… Widmann operája nemcsak a modern technológiákhoz köthető etikai kérdéseket feszegeti, hanem egy izgalmas érzelmi drámát is megjelenít: Bruno és Milton egymás riválisává válnak, mivel mindketten beleszeretnek Justinébe.
Erős hanghatások használata miatt az előadás megtekintését arra érzékeny nézőink számára nem ajánljuk.
A bemutató a Liszt Ünnep keretében a Neue Oper Wiennel közös programként, a Müpa szervezésében valósul meg.
Müpa 1095 Budapest, Komor Marcell utca 1.
Walter Kobera